Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Street Fighter 3rd Strike Basic. Nooby niech tutaj wchodza:)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna » Street Fighter 3rd Strike Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Street Fighter 3rd Strike Basic. Nooby niech tutaj wchodza:)
Autor Wiadomość
3s Zer0
MODERATOR <b><font color=white>MODERATOR</b></fo


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post Street Fighter 3rd Strike Basic. Nooby niech tutaj wchodza:)
Temat topicu to jest taki "mind games" zeby wiecej osob odwiedzilo :lol:
A dotyczy podstaw w strita i innych gier 2d capcomu.
Cos dla zupelnie poczatkujacych.


legenda :

lp - light punch
mp - medium punch
hp - hard punch
lp - light kick
mp - medium kick
hp - hard kick
p - obojetnie jaki punch
k - obojetnie jaki kick
ppp - wszystkie 3 punche na raz
kkk - wszystkie 3 kicki na raz
s.- standing
c.- crouching
j. - jumping
x - cancel w speciala
xx - super cancel (czyli cancel w supera)
dp - dragon punch motion f,d,df
cross up - przeskakujesz nad gościem tak aby trafić go z drugiej strony
/ - lub


BASIC I

Cancelowanie normalne ciosy w qcf'y .


a.) Qcf to jest d,df, f tak? - my natomiast chcemy zcancelowac z pozycji kucajacej mk. Nic prostszego. Wciskamy wiec d+mk i przejezdzamy normalnie po df, f+p i mamy cancela d+mk,df,f+p.
(Prosze sie nie smiac ale dla niektorych to nie jest takie oczywiste)

b.) To samo mozna zrobic z superami naprzyklad: qcf, d+mk,df,f+p
albo na odwrot : d+mk,df,f, qcf + p.

c.) c.lk, c.lk xx qcf, qcf+p - w tym przypadku nalezy szybko wklepywac d+lk,df,f i nastepne d+lk,df,f na tyle szybko zeby nasza postac w ogole nie powstala z pozycji kucajacej podczas wykonawynia 2 razy c.lk.

d.) Jesli chcemy zrobic cancela c.mkxx dp+p, robimy to samo co w przypadku c.mk xx qcf+p tyle ze przed tym dajemy jeszcze przod. To wyglada tak : f, d+mk, df, f+p lub


Dziwny sposob na cancelowanie "dolnych ciosow" (d+MP, d+MK itd...) w Dragon Punch by B'estia :

robimy odwrocony qcf tzn. f,df,d w momencie wciskania "dol" wciskamy przycisk odpowiedzialny za nasz cios np. MK, potem szybko robimy qcf i wciskamy P zeby zrobic dragon puncha. Zapis: f,df,d+MK, d,df,f+P i mamy c.MK w dragon puncha. Tym sposobem dobrze mi sie robilo DP na padzie, na sticku troche gorz


e.) Cancelowanie ciosow z pozycji stojacej np. s.hp xx dp+p - po prostu szybko wklepujemy kombinacje speciala w czasie trwania animacji ciosu poprzedzajacego na tyle szybko (w naszym przypadku to s.hp) zeby sie polaczyly i tyle.


BASIC II

Cancelowanie ciosow normalnych w chargowanych.

Zawsze trzymaj d/b dzieki czemu chargujesz sie jednoczesnie do 2 ciosow.


a.) przykladowo taki Guile: j.lk, c.mp xx charge d, u + k - robisz skok lk i blyskawicznie po skoku wciskasz i przytrzymujesz d/b, po wyladowaniu wcisnij mp, pusc db i wcisnij u+k.
Zamiast sommersault kicka na koncu mozna zrobic sonic booma (charge b, f+p). Wlasnie po to chargowalismy jednoczesnie d i b biggrin.gif

Zeby cancelowac chargowanych superow np. c.lk, c.lp w charge b,f,b,f+k.

Trzymasz db, wciskasz lk, szybko dajesz df,+lp i potem szybko b, f+k.

b.) cancelowanie ciosow chargowanych z pozycji neutralnej.

Wszystkie chargowane ciosow robi sie przetrzymujac kierunek dol albo tyl. Cancelowanie ciosow chargowanych z neutralnych ciosow normalnych moga sie wydawac w tym przypadku niemozliwe zwazajac na fakt ze albo jestesmy w pozycji kucajacej (gdy chargujemy d) badz cofajacej sie (chargowanie b).
Jest na to jednak patent, wystarczy sie naladowac, powstac do pozycji NEUTRALNEJ (NIE TRACAC W OGOLE PRZY TYM CHARGA!) , dokonczyc kombinacje i gotowe.
np. charge d, s.hp, u+k albo charge b, neutral s.hp, f+p.

Mozesz uzyc ten sam patent do superow chargowanych np. charge db, df, db, neutral s.hp, u+k

c.) Wykonywanie superow chargowanych - alternatywny sposob.
- charge b,f,b,f+p/k mozna zrobic charge db,df,db,f+p/k.
- charge db, df, db, u + p/k mozna zrobic charge db,qcf,270 stopni od kierunku prawego do gory +p/k (dokladna kombinacja wyglada tak: charge db, df, f,df,d,db,b,ub,u +p/k - pamietajcie zeby to wszystko zrobic bardzo plynnie, bez zadnej przerwy.)
Na papierze moze to wyglada na bardziej skomplikowa kombinacje ale uwierzcie mi ze w rzeczywistosci jest jednak o wiele prosciej i w pewnym sensie szybciej . Latwiej sie tez canceluje w superow tym sposobem.

UWAGA : We wszystkich superach chargowanych nalezy robic ruchy bardzo plynnie tak aby

krzyzak/stick nie wrocil do pozycji neutralnej.


TICK THROWS

Oznacza rzut po jakims szybkim ciosie, zwykle to sa te najlzejsze pokroju lp, c.lp, c.lk ect.
Warto zanotowac ze nie mozna rzucac przeciwnika podczas block stuna tylko trzebac odczekac az sie

skonczy block stun.


360 & 720 - czy aby napewno ???

No nie zupelnie, mimo ze taki jest wlasnie oficjalny zapis Capcomu bowiem wystarczy w przypadku 360 stopni wykrecic 270 stopni. Zapis wyglada tak f,df,d,db,b,ub,u albo na odwrot b,db,d,df,f,uf,u.
Dzieki temu sposobowi robimy specialnego rzutu zupelnie w miejscu bez zadnych podskokow.

720 By Ornit aka U-PO-KA-RZACZ
Natomias zeby zrobic 720 - sekwencja będzie wyglądała w następujący sposób: f, df, d, db, b, ub, u, uf, f, df, d, db, b + klawisz zatwierdzający supera. Możemy też zacząć od tyłu, wtedy kombinacja zaczyna się od b, db, d, df, f, uf, u, ub, b, db, d, df, f + cios.



EFEKT "ZWIERCIADLA"

Czasem kiedy wykonujemy jakiegos ciosu z jednej strony, przykladowo podczas skoku na druga strone lub gdy przeciwnik zamienia sie stronami z nami to zamiast pozadanego ciosu otrzymujemy zupelne jego przeciwiensto np. db zamiast df bo gra rejestruje nas jako juz po "tamtej stronie".
Zeby tego unikac wystarczy ze zrobimy na odwrot niz normalnie.
Dla zobarazowania podam pare prostych przykladlow:



Dudley

Podczas gdy przeciwnik wykonuje skok robimy hcf+k (dash) tak zeby znalezc sie pod nim po czym robimy qcb+p.
Zaliczylo jako hcf+k, qcf+p - jest to makabryczna bron Dudleya przeciw wszystkim cross up'om w grze jako ze jego supery SA1 i SA3 maja pare klatek nietykalnosci podczas odpalania. Patent bardzo czesto uzywany przez japonskich graczy Dudleyow.

Wszystkie super rzuty z 720 tez sie wykonuje podobnie tzn. krecimy pierwsza czesc w jedna strone a druga czesc w przeciwna.

by Ornit :

Charge Partitioning

Charge partitioning to dzielenie charge'a na pół. W każdej grze Capcomu minimalny czas przeznaczany na charge wynosi 2 sekundy (nie mniej). W Street Fighter 3: 3rd Strike doszła nowa możliwość podzielenia tego charge'a na dwie części. Zazwyczaj charge'ujemy specjala podczas cofania się, podczas skoku, czy kucania. W SF3 doszła opcja wykonania tego po dashu do przodu. Jak to możliwe? Otóż po pierwszej sekundzie "trzymania" (dół-tył, dół lub tył) możemy na chwilę (dosłownie na CHWILĘ) przerwać trzymanie charge i wykonać dodatkowy ruch (w ułamku sekundy) po czym błyskawicznie dotrzymujemy pozostałą sekundę w celu wyprowadzenia "trzymanego" specjala. Przykład:

- trzymamy dół-tył przez JEDNĄ sekundę (nie dłużej, nie krócej), po czym BARDZO SZYBKO wykonujemy dash do przodu (czyli wciskamy przód, przód) i BŁYSKAWICZNIE wracamy do pozycji "dół-tył" i trzymamy do momentu zakończenia dasha (UWAGA: dash musi się ZAKOŃCZYĆ tak aby nasza postać powróciła na CHWILĘ do pozycji kucającej) po czym wciskamy kierunek+cios wieńczący interesującego nas specjala (np. główka Uriena (charge dół, góra+P) czy bumerang Remy'ego (charge tył, przód+P))

Możemy także cancelować ciosy normalne w specjale po charge partitioning. Wtedy po zakończeniu dasha wciskamy np. dół LK i szybko dodajemy góra+P (Urien). Co zrobić jeśli chcemy scancelować cios wyprowadzany z pozycji neutralnej? Po dashu wracamy na CHWILĘ do pozycji neutralnej (o ile myślimy o specjalu typu charge dół,góra+P/K), wciskamy interesujący nas cios i szybko dodajemy "góra+P albo K". Odnosi się to jedynie do ciosów wymagających cancelowanie z pozycji neutralnej np. MP Uriena.

Co nam to daje? Przede wszystkim możliwość zaskoczenia przeciwnika (niewiele osób spodziewa się "trzymanych" specjali inaczej niż z pozycji kucającej). To także niezbędna umiejętność wykorzystywania wszystkich niuansów gry Urienem, w której charge partitioning przydaje się do unblocków.

Już o tym pisałem ale podam jeszcze raz: Jak wykonać charge'owanego specjala po UOH (universal overhead, czyli MP+MK w SF3)? Otóż trzymamy doł+tył przez sekundę po czym wracamy do pozycji neutralnej i wciskamy MP+MK (nie da się tego wykonać podczas kucania, stąd potrzeba Charge Partitioning) po czym szybko dotrzymujemy pozostałą sekundę. Po zakończeniu animacji universalnego overheada wciskamy góra+P (np. Oro) lub przód+K (Alex)

Jak charge'ować podczas zmiany strony, np. gdy przeskakujemy nad przeciwnikiem? Podczas skoku wciskamy tył (w zależności od specjala, który nas interesuje). Kiedy będziemy nad przeciwnikiem szybko zmieniamy stronę trzymania charge'a i po wylądowaniu możemy wcisnąc przód i odpowiedni cios. Tak samo zmieniamy stronę "trzymania" gdy stoimy pod przeskakującą nas postacią.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:17, 16 Lut 2006 Zobacz profil autora
ornit
Upokarzacz


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Negative edge - metoda trzech guzików. Polega ona na pełnym wykorzystaniu możliwości posadzenia supera gdy ciężko jest to zrobić w normalny sposób (czyli tył+MK i qcf,qcf+K). Jak pewnie zauważyliście to combo nie jest cancelem tylko tzw. linkiem, czyli aby się coś połączyło musi minąć animacja normalnego ciosu (w tym przypadku tył+MK) i dopiero po tym można wsadzić supera gdy przeciwnik nie zdąrzył otrząsnąć się jeszcze z damage'u. Jak to zrobić? Po pierwsze przeciwnik musi spełnić jeden warunek. Mianowicie, musi kucać, tak żeby tył+MK zaliczyło overheada. Po drugie kiedy kręcicie qcf,qcf musicie położyć palce na wszystkich 3 przyciskach odpowiadających za kopnięcia i kiedy zobaczycie, że Ken zaczyna wracać do pozycji neutralnej puszczacie po kolei trzymane przez siebie kick'i. Uwaga: To jest właśnie najważniejsze - nie puszczacie wszystkich na raz tylko po kolei: 1..2..3 albo 2..1..3 albo 3..2..1 (jak ci wygodniej). To negative edge gwarantuje posadzenie supera o wiele prościej niż gdybyście musieli czekać na odpowiedni moment z jego odpaleniem używając do tego jednego ciosu.

W grze jest pewien bug, dzięki któremu można zwiększać zasięg ciosów i rzutów. Nazywa się to karowaniem i polega to na scancelowaniu zwykłego ciosu w rzut lub specjala. U Kena po pierwszym shoryukenie z LP trzeba skarować drugiego. Robi się to naciskając d.MK lub d.HK i szybko (tzn. błyskawicznie) dp+LP tak żeby nie było widać animacji d.MK/d.HK.
Na tej samej zasadzie karujemy rzuty normalne (LP+LK) postaci. Np. rzut Akumy przedłużamy cancelując przód+MP w LP+LK.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:28, 16 Lut 2006 Zobacz profil autora
3s Zer0
MODERATOR <b><font color=white>MODERATOR</b></fo


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Mozna tez przejechac palcem po 3 punchach ( bardzo szybko lp,mp,hp lub hp,mp,lp) zamiast trzymac i puszczac 3 punchy po kolei jak Ornit wspomnial.
Oprocz przydatnosci do linkow negative edge przyda sie rowniez np. przy hit confirmation.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:37, 16 Lut 2006 Zobacz profil autora
Fuji
GUILTY GEAR <b><font color=gold>GUILTY GEAR</b></fo


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 1173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Stolica Guilty Gear'a

Post
Wrescie sie nauczylem negative edge ale narazie w treningu tylko robie i po kazdych ciosach ale bede tylko uzywal po lewej stronie planszy jak bede bo nie umiem za bardzo wciskac d,lk,d,lk xx super nie wiem czy dobrze napisalem.Wlasnie z tym mam problemy ale tylko po prawej stronie planszy Wesoly
I nie wiem dlazcego ale w tej kombinacji robie naegative edge i jakos nie wchodzi?mp,hp xx super to wychodzi nawet czesto ale nie z negative edge tylko poprostu wklepuje ta kombinacje i szybko super i wchodzi ale nie za kazdym razem :twisted: a ja musze sie nauczyc za kazdym razem
:lol:

Musze sie nauczyc jeszcce 2 shoryukenow na srodku planszy wiem ze ornit napisales jak to zrobic ale kompletnie nie umiem ani razu mi nie wyszlo

I sie jeszce nauzce tego hit cos tam Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:21, 17 Lut 2006 Zobacz profil autora
Slide
ADMIN <b><font color=yellow>ADMIN</b></fo


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Włocławek

Post
Ja mam pytanie odnośnie charge partition. Czy można wykonać charge partition w 2 dashach. Chodzi mi o to, że w pierwszym dashu trzymam 1s dół-tył, i w drugim dashu trzymam dół-tył i po jego zakończeniu wykonać butthead'a czy inny cios chargowany?
Jeżeli można to jak to się robi, bo jeszcze ani razu mi nie wyszło :/


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:59, 17 Lut 2006 Zobacz profil autora
ornit
Upokarzacz


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Slide napisał:
Ja mam pytanie odnośnie charge partition. Czy można wykonać charge partition w 2 dashach. Chodzi mi o to, że w pierwszym dashu trzymam 1s dół-tył, i w drugim dashu trzymam dół-tył i po jego zakończeniu wykonać butthead'a czy inny cios chargowany?
Jeżeli można to jak to się robi, bo jeszcze ani razu mi nie wyszło :/

Napewno się da. Po prostu pierwszą sekundę przytrzymuj w momencie kiedy kończy ci się pierwszy dash (albo w drugiej połowie pierwszego dasha - musisz to wyczuć) a potem rób tak jakbyś robił normalnie charge partitioning po kucaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:11, 17 Lut 2006 Zobacz profil autora
Slide
ADMIN <b><font color=yellow>ADMIN</b></fo


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Włocławek

Post
Odnośnie podstaw i systemu gry polecam ściągnąć:

[link widoczny dla zalogowanych]

Trzeba się zarejestrować. Wszystko bardzo ładnie wytłumaczone na filmiku. Zajmuje ok. 100mb ale warto.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:31, 18 Lut 2006 Zobacz profil autora
Matt-JF
Początkujący


Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno

Post
Oglądając walki w 3s widziałem że Ken tak wysoko skacze.Znacznie wyżej od normalnego skoku.Jak się to wykonuje?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:02, 21 Lut 2006 Zobacz profil autora
ornit
Upokarzacz


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Matt-JF napisał:
Oglądając walki w 3s widziałem że Ken tak wysoko skacze.Znacznie wyżej od normalnego skoku.Jak się to wykonuje?

Szybko dół, góra.

BTW Jeszcze odnośnie oficjalnego nazewnictwa ciosów w grach Capcomu:

lp - jab
mp - strong
hp - fierce
lk - short
mk - forward
hk - roundhouse


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:16, 21 Lut 2006 Zobacz profil autora
Cieślak
Weteran


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 642
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

Post
pytanie do warszawy
moze moje pytanie bedzie na maksa gluppie ale (pipi)
jak wpisze Chun-Li tego drugiego supera to zeby zrobic dalej combo w powietrzu co trzeba wcisnac
ja probowalem z jakies 5 minut i mialem dosc tego pojebanego meczenia sie wiec prosze o pomoc
z gory thanks


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:44, 23 Lut 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna » Street Fighter 3rd Strike Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin